Melambatkan Pancutan Suami – Isteri Juga Boleh Membantu

Walaupun laman web ini khusus kepada bagaimana untuk memuaskan dan memancutkan isteri, kali ini saya ingin membincangkan bagaimana untuk melambatkan pancutan suami.

Kepada para suami, jika anda telah mahir dan pandai bagaimana untuk memancutkan isteri anda, tetapi tidak ada makna jika anda sendiri mudah pancut dan tidak dapat bertahan lama ketika berdayung.

Melambatkan pancutan suami

Faktor melambatkan pancutan suami

Terdapat pelbagai faktor yang memainkan peranan untuk melambatkan pancutan air mani ketika berasmara. Antara faktor-faktor penting yang mempengaruhi pancutan air mani suami ialah;

  1. Kelajuan dan tempo dayungan ketika hubungan seks.
  2. Posisi hubungan seks.

Dua faktor ini dikatakan adalah faktor terpenting yang mempengaruhi tempoh masa pancutan air mani lelaki.

Tempo dayungan dan posisi seks boleh membantu melambatkan pancutan air mani Click To Tweet

Walaubagaimanapun terdapat beberapa faktor lain yang juga boleh mendatangkan kesan secara tidak langsung terhadap pancutan air mani lelaki. Faktor-faktor ini ialah:

  1. Kesihatan fizikal lelaki tersebut.
  2. Keadaan psikologi/mental.
  3. Suhu persekitaran ketika melakukan hubungan seksual.
  4. Makanan dan minuman yang diambil sebelum hubungan seks.
  5. Jarak masa hubungan seks terakhir dan sekarang.

Ketujuh faktor-faktor di atas adalah bersangkut-paut antara satu sama lain dan secara tidak langsung mempengaruhi berapa lama tempoh yang diambil sebelum anda memancutkan air mani.

Saya ingin membincangkan dua faktor penting yang saya nyatakan di atas, iaitu tempo dayungan dan posisi seks ketika berasmara.

Tempo dayungan

Sebagaimana yang anda sedia maklum, kelajuan mendayung, tempo dan rentak dayungan anda ketika melakukan hubungan seks mempunyai kesan secara langsung terhadap kawalan diri anda sebelum klimaks.

Semakin laju anda menujah dan mendayung, sudah pasti semakin sukar untuk anda mengawal diri dan mudah untuk ejakulasi klimaks.

Walaubagaimanapun, jika anda mendayung dengan terlalu perlahan, sudah pasti sukar untuk anda memberikan kenikmatan kepada isteri anda, sekaligus sukar untuk membuatkan isteri anda klimaks dan puas.

Jadi bagaimanakah untuk anda mencari situasi “Win-win” iaitu kedua-dua pihak (suami dan isteri) puas ketika berasmara? Perkara ini membawa kepada faktor nombor dua terpenting untuk melambatkan pancutan suami, iaitu “Posisi Seks”.

Posisi seks untuk melambatkan pancutan suami

Ramai para suami, dan juga isteri yang mengambil mudah akan kepentingan posisi seks dalam hubungan asmara. Sedangkan dengan hanya memilih posisi seks yang sesuai, para suami akan dapat melambatkan pancutan, menahan ejakulasi dan memanjangkan tempoh dayungan sebelum klimaks.

Perkara ini tidak mustahil kerana terdapat posisi seks yang boleh memberikan kenikmatan luar kawalan kepada para isteri, tetapi dalam masa yang sama boleh membuatkan zakar tidak terlalu ngilu sekaligus memudahkan para suami mengawal diri dan melambatkan tempoh ejakulasi.

Sebagai contoh “Posisi Pemecah Dara” yang diajarkan oleh Kitab Kamasutra di mana di dalam posisi ini faraj isteri berada dalam keadaan yang amat ketat, tetapi posisi zakar pula lurus dan tidak membengkok.

Dengan teknik tujahan yang betul di dalam posisi ini, geselan akan lebih dirasakan pada bahagian batang zakar, dan kurang dirasakan pada bahagian kepala zakar.

Oleh itu dalam posisi ini si isteri akan lebih mudah klimaks dan si suami boleh mengawal diri daripada cepat memancut kerana batang zakar adalah kurang sensitif berbanding kepala zakar.

Begitu juga sebelas “Posisi Berturutan” yang diajarkan oleh Kitab Taman Harum (The Perfumed Garden), iaitu sebuah kitab asmara kuno dari Timur Tengah.

Pengarang kitab ini menciptakan sebelas jenis posisi unik memberikan kepuasan sepenuhnya kepada kedua-dua pihak, di mana apabila suami dan isteri selesai melakukan kesemua posisi-posisi ini, mereka akan klimaks bersama. Hebat bukan?

Terdapat juga posisi-posisi dari Kitab Asmara “Tao” dari negara China yang memberikan kelebihan kepada para suami, seperti “Posisi Ikatan Jed”, dan “Posisi Pusingan Naga” yang dicipta oleh para pengamal seksual Tao boleh melambatkan pancutan para suami.

Jika ingin mempelajari posisi-posisi seks ini dan melambatkan pancutan anda, klik link yang saya berikan di bawah ini:

Klik di sini untuk mempelajari posisi seks untuk melambatkan pancutan

Facebook
Google+
Twitter
WhatsApp
Email
Print

Tip Berkaitan

3 thoughts on “Melambatkan Pancutan Suami – Isteri Juga Boleh Membantu”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Dapatkan Tip Terbaru Terus ke Email Anda!

Masukkan Email anda di bawah dan dapatkan setiap tip terbaru terus ke inbox anda.